Vi finns nu på två platser på Södermalm – och välkomnar dig till vår klinik på Skånegatan! På kliniken har vi ett komplett tandvårdsutbud med allmän-, akut- och estetisk tandvård för både barn och vuxna.

Besök våra omtyckta tandläkare

På kliniken kan du besöka tandläkare Attilio Bretto och Jennifer Borys. Attilio har över 30 års erfarenhet som tandläkare och hjälper gärna dig som är intresserad av tandimplantat. Jennifer hjälper både barn och vuxna som är i behov av tandvård. Vill du bli patient hos Attilio eller Jennifer? Boka en tid redan idag!

Är du i behov av akut tandvård på Södermalm?

Våra tandläkare på Skånegatan har lång erfarenhet av att hjälpa dig som är i behov av akut tandvård. Boka en tid online eller ring oss på 08-22 22 22.

Boka en akuttid >>

Delbetala med Klarna

Vi erbjuder olika delbetalningsmöjligheter med Klarna så att du kan dela upp kostnaden för din tandvård. Vill du betala med Klarna så hjälper receptionisten dig på plats! Självklart accepteras även vanlig kortbetalning.

Läs mer om delbetalning med Klarna här >>

Fri ombokning och avbokning

Du har fri ombokning fram till 24 timmar innan bokad tid. Via Mina sidor kan du ändra eller avboka din tid. Här kan du också lägga till dina barn och hålla koll på deras tandvårdsbesök. Du bokar enkelt en tid online eller ring oss på 08-22 22 22.

Logga in på Mina sidor >>

Välkommen till en av Sveriges största tandvårdskedjor!

Vi grundades 2010 i samband med att vi övertog 10 kliniker från Folktandvården. Idag är vi en av Sveriges största tandvårdskedjor med över 30 kliniker i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Vi välkomnar både barn och vuxna för allmän-, akut och estetisk tandvård. Inom verksamheten finns även en mobil enhet och två specialistkliniker.

Läs mer om Distriktstandvården >>

Boka tid online

Behandlingar på Skånegatan

Tandvårdspersonalen på Skånegatan

Vicki Mansour
Vicki Mansour Klinikansvarig
Attilio Bretto
Attilio Bretto Tandläkare
Jennifer Borys
Jennifer Borys Tandläkare
Louise Törlind
Louise Törlind Tandhygienist
Maarika Malmsten
Maarika Malmsten Tandhygienist
Rawda Berhane
Rawda Berhane Tandhygienist
Camilla Karlsson
Camilla Karlsson Tandsköterska
Jasmine Fritz
Jasmine Fritz Tandsköterska
Johanna Contreras
Johanna Contreras Tandsköterska
Linda Vallimaa
Linda Vallimaa Tandsköterska
Ninnie Vasanoja
Ninnie Vasanoja Tandsköterska
Christer Ingerstad

5 utav 5 stjärnor

skriven för 2 månader sedan

Professionellt och trevligt bemötande. Jag rekommenderar ett besök vid tandvård.

Björn Nordström

1 utav 5 stjärnor

skriven för 2 månader sedan

Basundersökning hos Attilio, Distriktstandvården Skånegatan – ALDRIG MER!

Allt gick bra tills slutet då han sa - Jag vill visa dig en sak som jag tror att du kan tycka är lite intressant. Han tog då ner en pinne som hängde från väggen, ingen skyddsplats eller likande på apparaten och stoppade den i munnen. Det visade sig vara en USB - kamera som han fotograferade tänderna i min underkäke med. Han visade sedan att mina lagningar i underkäken är lite slitna.

Bokade en ny tid om två dagar för att åtgärda en trasig lagning, samt betalade.

På väg hem tittade jag på kvittot och ser en debitering på 90kr. Vänder tillbaka för att fråga vad det var för något. Får då till svar att det är två fotografier på mina tänder i underkäken. Sa då att det ingick ju röntgenbilder i Basundersökning. Ja men det här var extra bilder.

Förklarade att det är absolut inget jag bett om! Dessutom var det ingen röntgenbilder. Det som syns på bilderna är något jag ser vajer dag när jag borstar tänderna. Dessutom kunde han använt en spegel för visa att lagningarna i underkäken var slitna…

Attilio skrek sedan i receptionen att om jag inte gillar deras prislista kan jag gå någon annan stans!
En helt häpnadsväckande upplevelse, stod bara och stirrade på honom när han stod och gorma och skrek. Undrade hur hans stakars patient i stolen upplevde hela situationen, när han stod och skrek åt en kund så där.

Ringde sedan deras växel och förklarade min upplevelse. Som tur var kunde tandläkarna på Kungsgatan hjälpa mig att laga den trasig lagning, utan att försöka ta extra betalt för produkter och tjänster man inte bett om. Stort PLUS till dem för bra bemötande!

Efter att växeln har skrivit minst tre mail till Skånegatan att kontakta mig för att reda ut de som hänt. Kontaktar klinikchefen, Vicki mig. Hon säger att jag ska komma ner till dem så ska de sätta in pengarna på kortet. Förklarade att jag redan varit nere hos dom och försökt med det. Men då stod en galen tandläkare och skrek åt mig. Ni får sätta över pengarna på mitt kort sa jag. Dessutom tänker jag inte ta ledigt från jobbet, betala bensin och trängselskatt för att får tillbaka 90kr. Det skulle kosta mig mer pengar. Klinikchefen Vicki Mansour tyckte att jag inte var så tillmötesgående och skulle kolla och återkomma. Vilket hon aldrig gjorde! Under all kritik, inte ens en ursäkt kunde hon förmå sig.

Tillslut var det tjejerna på Distriktstandvården i SOLNA – TINA OCH SARA som städade upp efter Skånegatans tillkortakommanden. Utomordentligt, proffsigt, trevligt och inkännande! Sådana människor ska man vara rädd om, dom växer inte på träd!

Christian Skarman

5 utav 5 stjärnor

skriven för ett år sedan

Jag är väldigt nöjd efter mina 5 första besök! Kom först akut till Attilio Bretto som var väldigt trevlig och förklarade pedagogiskt vad som behövde göras samt vilka alternativ som fanns. Tandsköterska Louise Sommar var också rar och hjälpsam. Bestämde mig för att fortsätta gå till Attilio & Louise och har även varit hos duktiga tandhygienisten Heaven Sevgili som gjorde mina tänder jättefina!

Anna Wiklund

5 utav 5 stjärnor

skriven för 2 månader sedan

Attilio Bretto är den bästa tandläkaren som finns!

Gabriella Johansson

1 utav 5 stjärnor

skriven för ett år sedan

alldeles nyss
NY
Otroligt missnöjd med mitt besök på Distrikstandvården Skånegatan. Besöket börjar med att knappt bli hälsad på. Jennifer som skulle hjälpa mig hälsade knappt, övrig personal hälsade inte ens när dom gick in i behandlingsrummet. Jag kom dit för att det hade blivit vasst på en tand pga tandgnissel? som påverkade mig genom att det blev vasst att ta bort mat med tungan där. Kände mig dumförklarad av Jennifer som sa att det ska vara vasst på tänderna. Det ska det självklart vara men man ska ju inte behöva få ont. Hon ville knappt putsa på den så jag kände ingen skillnad efteråt. Jag sa att jag fortfarande tyckte att det var vasst men fick inget svar. Jag betalade 1300 tror jag det var för att inte ens ha blivit hjälpt och otrevligt behandlad. Tanden var sen tidigare oputsad och naturlig, gick några dagar efter till en annan klinik där dom putsade mer. Det gick utan att skada emaljen.

En ersättning från er skulle vara på sin plats.