
Välkommen till din tandläkare i Uppsala centrum, Östra Ågatan
Välkommen till din tandläkare på Östra Ågatan i Uppsala! Kliniken på Östra Ågatan är en av våra två kliniker i centrala Uppsala. Vi erbjuder allt från undersökningar och allmäntandvård till mer avancerade behandlingar och estetisk tandvård.
Tandläkare i Uppsala
För dig som behöver akut tandvård har vi akuttider tillgängliga varje dag. Boka en tid online eller ring oss så hjälper vi dig. För dig som behöver specialisttandvård samarbetar vi också nära med våra specialistkliniker på Östermalm och Kungsholmen i Stockholms city.
Vad tycker våra patienter om oss?
Bläddra bland de över 10 000 omdömen på Facebook och Google som gör Distriktstandvården till en av Sveriges högst rankade tandvårdskedja.
Delbetala med Klarna
Vill du delbetala tandvården eller vill du betala vid ett senare tillfälle? Vi är anslutna till Klarna och erbjuder olika betalningsmöjligheter. Du kan betala allt på en gång, vid ett senare tillfälle eller dela upp betalningen i upp till 36 månader. Med Klarna kan du betala när det passar dig.
Fri ombokning och avbokning
Du har fri ombokning fram till 24 timmar innan bokad tid. Via Mina sidor kan du ändra eller avboka din tid. Här kan du också lägga till dina barn och hålla koll på deras tandvårdsbesök. Du bokar enkelt en tid online eller ring oss på 08-22 22 22.
Om Distriktstandvården
Distriktstandvården har 40 kliniker i Stockholm, Göteborg och Uppsala. Vi erbjuder barn och vuxna allmän-, akut- och estetisk tandvård. Inom verksamheten finns även två specialistkliniker och en narkosverksamhet.Läs mer om Distriktstandvården >>
Boka tid onlineVanliga frågor
Behandlingar på Östra Ågatan
Tandvårdspersonalen på Östra Ågatan








Varit hos tandläkare Ramez Ghazala under flertalet behandlingar och har bara högsta beröm att ge; supervänlig, lugn, otroligt kunnig med massor av tips och ytterst varsam i handlaget, beskriver vad han kommer att göra och hur det kommer att kännas, väldigt noggrann 👍. A+++
Trevlig personal, fick bra information om priserna när jag frågade.
Kommer defintivt gå tillbaka!
Hade tid hos Camilla och hon var supertrevlig, fick bra information och svar på frågor. Kliniken kändes fräsch och lugn.
Efter tre ombokningar från företagets sida hamnade vi till sist, en månad senare, hos en tandhygienist som uppenbarligen inte har en susning om hur man bemöter barn. Inget fel på informationen i sig, förstås, men vem som helst skulle kunna framföra den på ett bättre sätt än denna tandhygienist.
Jättetrevligt bemötande av tandläkare och sköterska som på ett mirakulöst sätt lyckades dämpa den ångest jag hade inför besöket.
